Tuesday, August 25, 2009

PAS menang di Permatang Pasir


25 ogos 2009
PAS menang di Permatang Pasir
kemaskini 7.31pm PAS memenangi kerusi DUN Permatang Pasir dengan majoriti besar tetapi merosot beberapa ratus undi daripada keputusan yang dicapai parti itu pada pilihan raya umum tahun lepas.


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan, calon PAS Mohd Salleh Man mendapat 9,618 undi, meninggalkan calon BN Rohaizat Othman dengan 5,067 undi.

Seperti diramalkan Pas berjaya mempertahankan Dun Permatang Pasir setelah hampir 80% undi dikira. keputusan tidak rasmi menunjukkan Pas mendahului dengan majoriti lebih 4 ribu undi. Hanya kira-kira 2 ribu undi sahaja yang belum selesai dikira.Hanya keputusan rasmi dari SPR sahaja untuk mengesahkan kemenangan Pas.

Kemenangan ini sekaligus meningkatkan agregat 7-1 Pakatan - Umno@BN dalam pilihanraya kecil pasca pilihanraya Umum ke 12. Kemenangan ini sekali lagi sebagai amaran rakyat kepada kerajaan 1 Malaysia yang diterajui oleh Umno@BN bahawa kebangkitan rakyat tidak boleh disekat serta rakyat tidak lagi mudah diperdaya dengan tohmahan dan propaganda murahan umno@BN setiap kali berlangsungnya pilihanraya.

Tahniah dan syabas kepada calon Pas serta kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung menyumbang kepada kemenangan calon Pas ini.

0 comments:

Post a Comment