Monday, June 29, 2009

Apa kata YB...... A Long.... Hutang... Ceti

ADUN Merbau Pulas, Siti Ashah Ghazali mendakwa mereka yang membuat pinjaman ah long bukan terdiri daripada golongan berada. Kebanyakan mereka merupakan peniaga yang ingin meminjam sedikit modal bagi membesarkan perniagaan mereka.

Menurutnya, usaha Menteri Dalam Negeri memerangi ah long merupakan satu perkara lain tetapi apakah beliau telah memikirkan jalan untuk memberi kemudahan kepada rakyat.

“Saya minta Kerajaan Pusat jangan hanya mengeluarkan kenyataan tetapi perlu berusaha membantu mereka menangani masalah kemiskinan serta ah long ini dengan segera.

“Saya sedar masalah yang timbul kepada mereka yang membuat pinjaman ah long tetapi dalam keadaan kegawatan, itu sahaja (pinjaman ah long) yang dapat membantu mereka untuk mengatasi masalah kewangan kerana sampai hari ini kerajaan tidak memberikan pinjaman mudah bagi golongan ini,” katanya.

Selagi kerajaan tidak bersikap telus dalam memberikan bantuan dan mementingkan hak rakyat, selagi itulah kegiatan ah long ini akan terus berleluasa, katanya.

0 comments:

Post a Comment