Monday, August 11, 2008

Krusus ikan Talapia Merah


PENTERNAKAN Ikan Air Tawar di dalam kanvas merupakan satu alternatif yang di gunapakai untuk memberikan satu pulangan hasil yang lebih berkualiti dan menguntungkan di mana system ini telah terbukti berkesan dalam mempelbagaikan jenis ekonomi dalam pasaran penternakan ikan air tawar.


Krusus ikan air tawar oleh Syarikat Tajsegar praktikal,ekonomikal dan mudah

Keuntungan yang tinggi dalam masa yang singkat . kos pengeluaran yang rendah dan potensi pemasaran yang baik manakala kaedahnya pula praktikal, ekonomikal dan mudah ini boleh di jalankan secara “ BACKYARD INDUSTRI “ atau bersebelahan rumah kediaman pengusaha dan juga di dalam rumah kedai atau bangguna.

Secara amnya system penternakan ikan air tawar menggunakan kanvas dan sistem bio teknoloji dapat menghasilkan ikan yang tidak berbau, lebih cepat tumbesarnya, dan rasa yang berkualiti. Penternakan
Kolam Kanvas mengaplikasikan Bio Teknologi di mana hasil ternakan dapat di iktiraf sebagai ikan air tawar organic yang Halal, Bersih, Selamat dan suci untuk dimakan.

Bagi merancang satu skim penjana ekonomi , melibatkan industri penternakan ikan air tawar satu krusus sehari anjuran Majlis Tindakan DUN Lunas (MTD) diadakan bertempat di Dewan Orang Ramai Masjid Keladi Kulim baru-baru ini.

Krusus yang di hadiri seramai 30 orang peserta itu di kendalikan oleh satu Syarikat TAJSEGAR SDN,BHD.pembekal peralatan pemborong ikan dan makanan laut yang beralamat di Lot2819, Batu 18 Jln, Kuala Selangor, 47000 Sungai Buluh Selangor di undang membentangkan kertas kerja .

Syarikat Tajsegar Sdn, Bhd yang membekal ikan antarbangsa itu juga menawarkan dua jenis pekej, iaitu pekej outdoor dan satu lagi indoor kepada pengusaha-pengusaha projek yang berminat yang amat mendalam terhadap projek ternakan ikan air tawar Talapia Merah, berkomitmen tinggi untuk memajukan diri dalam ekonomi serta pendapatan.

Sementara itu menurut pengarah ekonomi Majlis Tindakan DUN Lunas , Cikgu Hj Derani Hj Wahab sesiapa yang berminat ingin maklumat lebih lanjut berhubung dengan krusus ternakan ikan air tawar boleh juga berhubung dengan beliau di talian 019-574 2241.

Menurutnya lagi, “ selepas pilhanraya Majlis Tindakan DUN Lunas bergerak aktif menjanakan ekonomi dan ini adalah krusus yang kedua dijalankan selepas projek ternakan ikan keli dalam kanvas yang diadakan di tempat yang sama sebulan lalu,” ujar beliau kepada Warta Darul Aman.



TAMAT

0 comments:

Post a Comment